onsdag, november 25, 2009

Matthew Barzun talade om Obamas kampanj

USAs nya ambassadör i Sverige, Matthew Barzun, talade vid ett frukostseminarium idag hos Folk och Försvar. Han bidrog till Obamas presidentkampanj bl.a. genom att skapa ett effektivt system för insamling av pengar. Budskapet var att skapa engagemang. Han återgav framgångsformeln för Obamas kampanj.

1. Move metrics (all verksamhet ska syfta till antingen samla in pengar, rekrytera kampanjarbetare eller vinna väljare).
2. Barriers (sänka barriärer för att "move metrics").
3. Expectations (höj förväntningarna på "move metrics").

Kan tyckas vara självklarheter, men ibland behöver även dessa artikuleras.
Foto: USAs ambassad i Sverige

2 kommentarer:

Mats Henricson sa...

Man undrar kanske vad detta har med "Folk och Försvar" att göra...

Mark Klamberg sa...

Han talade inte bara om Obamas kampanj, men det var vad jag fastnade för.